İlber Ortaylı'dan Ahmet Hakan'a 'Fatih' fırçası

2017-08-15 17:12:02

Kategori: Video Haber

Bu videoya aşağıdaki emojilerle tepki ver !
9
5
3
3
5
4
Benzer Videolar
Ahmet Zeki Üçok: TSK'da radikal bir atama yapıldı
Ahmet Zeki Üçok: TSK'da radikal bir atama yapıldı
Erdoğan Karacaahmet Mezarlığı'nda
Erdoğan Karacaahmet Mezarlığı'nda
Ahmet Eşref Fakıbaba: Beklemiyordum, sürpriz oldu
Ahmet Eşref Fakıbaba: Beklemiyordum, sürpriz oldu
Aykut Kocaman'ın yeni gözdesi Ahmethan Köse
Aykut Kocaman'ın yeni gözdesi Ahmethan Köse
İlber Ortaylı: Azeri milletini Stalin hıyarı uydurdu
İlber Ortaylı: Azeri milletini Stalin hıyarı uydurdu
Ahmet Nur Çebi Kasımpaşa maçı sonrası konuştu
Ahmet Nur Çebi Kasımpaşa maçı sonrası konuştu
Sultanahmet Camii'nin havadan görüntüsü
Sultanahmet Camii'nin havadan görüntüsü
Sıla ve Ahmet Kural el ele görüntülendi
Sıla ve Ahmet Kural el ele görüntülendi
misafir_317430 2017-08-21 15:13:07
"MÜSLÜMANLAR ÜRETMEDİ" Mİ ? "Müslümanlar bir şey üretmedi. Hiçbir şey yapmadı " diyen Sayın Yazar, biliyor musun insafa ve irfana o kadar uzaksın ki ! Bir oryantalist kadar bile kendi gerçeğine yakın değilsin.  Şecaat arzetmişsin... Lakin çok yazık!  Bir ümmet olarak gerikalmışlığımı, cahilliğimi yüzüme vuruyorsun.Haklısın.  Lakin bugün bizi mahveden, aletsizlik edevatsızlık mıdır; yoksa vefasızlık.. dertsizlik.. basiretsizlik.. kendi öz varlığına düşmanca tavır ve büsbütün insafsızlık mıdır?    Meseleyi soğukkanlılıkla değerlendirip, akl-ı selimle ölçüp biçmek gerekmez miydi? Bir taraftan kendimizi sorgularken, diğer taraftan da "kendi dışındaki bir dünyanın da var olduğunu görmek istemeyen batı" ve onun zihniyetini ve bu paralelde sanayileşme ve makinalaşma serüvenini de ayni ciddiyetle sorgulamamız gerekmez miydi? Bir ümmet olarak gerikalmışlığımı, cahilliğimi yüzüme vurup bir taraftan da batıyı yüceltirken bir şeyi gözden kaçırıyorsun ey yazar, Bugün batının bildiği, YANILGISINA yetmiyor...  Farkında mısın? Bir başkasını "ALTIN YUMURTLAYAN TAVUK" gibi görme hastalığından kurtulamadık farkında mısın ? "Batıdan ne gelirse kabulümdür!" mankafalılığından çıkamadık frak'ında mısın? Yazık ki şecaat arzetmişsin, lakin... Çok yazık!  Müslümanlar, aşağılık duygusunu  bir ilim adamı kompleksiyle hiç bu kadar derinden yaşamamışlardı.   Oysa bilinmeliydi ki iki dünya arasında bir paradigma farkı var.  Bu fark, "sahip olma" ölçüsüne göre değil; mahiyet hükümlerince değerlendirmeye konu edilmeliydi.  Bu fark görülmeliydi. Bu farkın gereğidir ki Müslümanlar "sahip olma" duygusunu doya doya tattıkları zamanlarda bile sahip oldukları şeyleri yüceltmemişlerdi.  Gâye haline getirmemişlerdi.  İnsanı, ilgi ve hizmet odağı olmaktan çıkarmamışlardı. O altın çağlarda bile...  Müslümanlar; sanatın, bilimin, fennin, ahlakın, inancın, kısaca hayatın her dalında özgün fikirler, sayısız buluşlar ortaya koydukları zamanlarda bile bunu yapmamışlardı. Bilgiyi, bir ilmî ciddiyet ve sorumluluk içinde sahipleniyorlardı. Bir tetkik sorumluluğu içinde kâinatı "bir büyük kitap" ve bir laboratuvar gibi görüyor, bulduklarını "gönül kitabına" nakşediyorlardı. Demek ki hakikat başkaydı. Dahası  var: Mürekkebi altınla tartıyorlardı. Sadece Beyt-ül Hikme'de toplanan kitapların sayısı, dünyanın bütün kütüphanelerindeki kitapların toplam sayısından daha fazla idi. Bir batılı bilgin, gezip gördüğü islam beldelerindeki ilim merkezlerinde; Buhara'da, Kurtuba'da Semerkant'ta bir mescidde toplanan alimlerin sayısının mescidin sütunlarının sayısından daha fazla olduğunu itiraf eder. Müslüman bilim adamlarının eserleri yüzyıllarca batı üniversitelerinde ders kitabı olarak okutulmuştu. Batı toplumları hayatı, yine asırlarca müslüman bilim adamlarının kitaplarından öğrenmişlerdi. Batı Rönesansının temellerinin müslüman bilim adamlarının buluşlarına dayandığını bugün sadece doğu bilimciler dile getirmiyorlar.   Doğrusu şu ki Müslüman bilim adamları, "yararlı olma" niyetine ve üretme, "hizmet üretme" adına astronomide, sanatta, felsefede, edebiyatta, matematikte, tıpta, mimaride, tarihte, coğrafyada, kimyada, cebirde el atmadık hiç bir alan bırakmamışlardı. Ne var ki Müslümanlar, sahip oldukları hazineyi / mirası koruyamamış; ürettikleri şeyin patentine bile sahip çıkamamışlardı. İpin ucunu kaçırmışlardı... İpin ucunu kaçırmışlık bir tarafa, kapanlar da müthiş bir hırsızlık yeteneğiyle hemen de kapıvermişlerdi. Bu vahşice yağmanın boyutu o kadar ileriydi ki bugün bile su fıskıyelerinden yel değirmenlerine; ilk baraj örneklerinden dünya haritasına; İlk musiki kitabından ilk üniversiteye;  yerkürenin çapından optik bilimine; bir kentin alt yapı çalışmalarından mikrobun keşfine kadar hayatı kolaylaştıracak yüzlerce binlerce buluşun müslüman bilginlere ait olduğunu bile hala bilmiyoruz farkında mısın?   Neden ? Çözülmeden.  İhlalden. İhmalden.  Kaynağa yabancılaşmadan. Acı ki müslüman, artık açığını kaçağını kapatamıyordu. Gayesini unutan, sefâhate kapılan müslümanda "niyet - kısmet dengesi" zamanla bozulmuş; gönül kaynağından uzaklaşmıştı.  Bozulma kaçınılmazdı.  Çünkü;  SU, KAYNAĞINDAN BAĞLANIR KAYNAĞINDAN KURURDU... Oysa asırlarca bu kaynaktan beslenen Müslümanlar, dünyayı da yüzyıllarca bu kaynaktan beslemişlerdi. Müslümanların batıya daima borçlu olduğunu düşünenlere bir siyasî kişi, "Siz müslümanlara "0"ın patent hakkını bile ödeyemezsiniz." Diye cevap vermişti.    Bütün bunlar içinde batının doğuya bir "vicdan borcu" olduğunu bir de buradan  tekrarlayalım. Sayın yazar! "Müslümanlar bunu keşfetmedi" "Hiçbir şey yapmadı" tarzındaki üslubun, batıdan gelecek bir alkış ve bir madalya dışında, müslümanı daha çok rencide etmekten başka ne işe yarar ki?  Hal böyle iken şu bizim, en muannit düşmanlara bile "El insaf!" Dedirtecek kadar şirâzesi kaçmış, akılsız dostlara ne demeli?  Kaş yapayım derken göz çıkaranlara... Cilve yapayım derken çifte atanlara... Tepip devirenlere...  Düşüncesizce, basiretsizce, üslupsuz ve usturupsuzca kırıp dökenlere ne demeli acaba!  Yazık, çok yazık!  Ahmet Yüksel 
misafir_317430 2017-08-21 15:11:00
"MÜSLÜMANLAR ÜRETMEDİ" Mİ ? "Müslümanlar bir şey üretmedi. Hiçbir şey yapmadı " diyen Sayın Yazar, biliyor musun insafa ve irfana o kadar uzaksın ki ! Bir oryantalist kadar bile kendi gerçeğine yakın değilsin.  Şecaat arzetmişsin... Lakin çok yazık!  Bir ümmet olarak gerikalmışlığımı, cahilliğimi yüzüme vuruyorsun.Haklısın.  Lakin bugün bizi mahveden, aletsizlik edevatsızlık mıdır; yoksa vefasızlık.. dertsizlik.. basiretsizlik.. kendi öz varlığına düşmanca tavır ve büsbütün insafsızlık mıdır?    Meseleyi soğukkanlılıkla değerlendirip, akl-ı selimle ölçüp biçmek gerekmez miydi? Bir taraftan kendimizi sorgularken, diğer taraftan da "kendi dışındaki bir dünyanın da var olduğunu görmek istemeyen batı" ve onun zihniyetini ve bu paralelde sanayileşme ve makinalaşma serüvenini de ayni ciddiyetle sorgulamamız gerekmez miydi? Bir ümmet olarak gerikalmışlığımı, cahilliğimi yüzüme vurup bir taraftan da batıyı yüceltirken bir şeyi gözden kaçırıyorsun ey yazar, Bugün batının bildiği, YANILGISINA yetmiyor...  Farkında mısın? Bir başkasını "ALTIN YUMURTLAYAN TAVUK" gibi görme hastalığından kurtulamadık farkında mısın ? "Batıdan ne gelirse kabulümdür!" mankafalılığından çıkamadık frak'ında mısın? Yazık ki şecaat arzetmişsin, lakin... Çok yazık!  Müslümanlar, aşağılık duygusunu  bir ilim adamı kompleksiyle hiç bu kadar derinden yaşamamışlardı.   Oysa bilinmeliydi ki iki dünya arasında bir paradigma farkı var.  Bu fark, "sahip olma" ölçüsüne göre değil; mahiyet hükümlerince değerlendirmeye konu edilmeliydi.  Bu fark görülmeliydi. Bu farkın gereğidir ki Müslümanlar "sahip olma" duygusunu doya doya tattıkları zamanlarda bile sahip oldukları şeyleri yüceltmemişlerdi.  Gâye haline getirmemişlerdi.  İnsanı, ilgi ve hizmet odağı olmaktan çıkarmamışlardı. O altın çağlarda bile...  Müslümanlar; sanatın, bilimin, fennin, ahlakın, inancın, kısaca hayatın her dalında özgün fikirler, sayısız buluşlar ortaya koydukları zamanlarda bile bunu yapmamışlardı. Bilgiyi, bir ilmî ciddiyet ve sorumluluk içinde sahipleniyorlardı. Bir tetkik sorumluluğu içinde kâinatı "bir büyük kitap" ve bir laboratuvar gibi görüyor, bulduklarını "gönül kitabına" nakşediyorlardı. Demek ki hakikat başkaydı. Dahası  var: Mürekkebi altınla tartıyorlardı. Sadece Beyt-ül Hikme'de toplanan kitapların sayısı, dünyanın bütün kütüphanelerindeki kitapların toplam sayısından daha fazla idi. Bir batılı bilgin, gezip gördüğü islam beldelerindeki ilim merkezlerinde; Buhara'da, Kurtuba'da Semerkant'ta bir mescidde toplanan alimlerin sayısının mescidin sütunlarının sayısından daha fazla olduğunu itiraf eder. Müslüman bilim adamlarının eserleri yüzyıllarca batı üniversitelerinde ders kitabı olarak okutulmuştu. Batı toplumları hayatı, yine asırlarca müslüman bilim adamlarının kitaplarından öğrenmişlerdi. Batı Rönesansının temellerinin müslüman bilim adamlarının buluşlarına dayandığını bugün sadece doğu bilimciler dile getirmiyorlar.   Doğrusu şu ki Müslüman bilim adamları, "yararlı olma" niyetine ve üretme, "hizmet üretme" adına astronomide, sanatta, felsefede, edebiyatta, matematikte, tıpta, mimaride, tarihte, coğrafyada, kimyada, cebirde el atmadık hiç bir alan bırakmamışlardı. Ne var ki Müslümanlar, sahip oldukları hazineyi / mirası koruyamamış; ürettikleri şeyin patentine bile sahip çıkamamışlardı. İpin ucunu kaçırmışlardı... İpin ucunu kaçırmışlık bir tarafa, kapanlar da müthiş bir hırsızlık yeteneğiyle hemen de kapıvermişlerdi. Bu vahşice yağmanın boyutu o kadar ileriydi ki bugün bile su fıskıyelerinden yel değirmenlerine; ilk baraj örneklerinden dünya haritasına; İlk musiki kitabından ilk üniversiteye;  yerkürenin çapından optik bilimine; bir kentin alt yapı çalışmalarından mikrobun keşfine kadar hayatı kolaylaştıracak yüzlerce binlerce buluşun müslüman bilginlere ait olduğunu bile hala bilmiyoruz farkında mısın?   Neden ? Çözülmeden.  İhlalden. İhmalden.  Kaynağa yabancılaşmadan. Acı ki müslüman, artık açığını kaçağını kapatamıyordu. Gayesini unutan, sefâhate kapılan müslümanda "niyet - kısmet dengesi" zamanla bozulmuş; gönül kaynağından uzaklaşmıştı.  Bozulma kaçınılmazdı.  Çünkü;  SU, KAYNAĞINDAN BAĞLANIR KAYNAĞINDAN KURURDU... Oysa asırlarca bu kaynaktan beslenen Müslümanlar, dünyayı da yüzyıllarca bu kaynaktan beslemişlerdi. Müslümanların batıya daima borçlu olduğunu düşünenlere bir siyasî kişi, "Siz müslümanlara "0"ın patent hakkını bile ödeyemezsiniz." Diye cevap vermişti.    Bütün bunlar içinde batının doğuya bir "vicdan borcu" olduğunu bir de buradan  tekrarlayalım. Sayın yazar! "Müslümanlar bunu keşfetmedi" "Hiçbir şey yapmadı" tarzındaki üslubun, batıdan gelecek bir alkış ve bir madalya dışında, müslümanı daha çok rencide etmekten başka ne işe yarar ki?  Hal böyle iken şu bizim, en muannit düşmanlara bile "El insaf!" Dedirtecek kadar şirâzesi kaçmış, akılsız dostlara ne demeli?  Kaş yapayım derken göz çıkaranlara... Cilve yapayım derken çifte atanlara... Tepip devirenlere...  Düşüncesizce, basiretsizce, üslupsuz ve usturupsuzca kırıp dökenlere ne demeli acaba!  Yazık, çok yazık!  Ahmet Yüksel 
oya 2017-08-16 15:55:04
BerLinli@ Canimcim merhaba,benden de selamlar:) Söylediklerim yanlis mi anlasildi acaba? Atatürkcüler de Osmanliyi ata olarak kabul eder dedim,Osmanli nin yikilisi gericiler yüzündendir dedim.Sultanlarin annelerinden bahsetme sebebim bu yobazlar kadini cok asagiliyor yok sayiyor bir de sürekli taklit ettikleri batiyi asagiliyorlar diye gercekleri söyledim yoksa bana göre insan insandir irkin önemi yoktur zaten bu irk meseleleri 19. yy da insanligin basina bela edildi,Fatih zamaninda milliyetcilik kavrami yoktu -iyi ki yokmus- olsaydi kesin türk kiziyla evlenirdi.Melez evliliklerden dogan cocuklar daha zeki saglikli olurlar cunki genetik hastaliklar vs tasinmaz mesela Ingiliz Kraliyet ailesi genetik hastalikla bogusur cunki hep birbirleriyle evleniyorlar soy ve para yüzünden.Yorumlarim neden yanlis anlasiliyor anlayamiyorum
İlhan 2017-08-16 01:18:10
Batı Akif'in dediği gibi her zaman tek dişi kalmış canavar.
misafir_831509 2017-08-16 00:48:12
İslamiyet arapların dini değil Allahın dinidir.barut icadı o kadar önceki rahmetli fatihler kanuniler öz müslüman Türk hakanlar (kan analizi yapamadık)ilme ne kadar önem verdiler.Müslüman ilim adamlarının eserleri yüzyıllarca batıda okundu.sen bıraktın avrupalı aldi.
misafir_831509 2017-08-16 00:23:26
Sınırlı bilginle maval okuma gülünç oluyosun. Zira anlattiklarin sacma ve dogru degil. Senin ilbercigim diye bahsettigin insan bu işin uzmani. Sen kimsin??
misafir_830306 2017-08-16 00:01:06
Ya bakıyorumda herkez tarihçi kesilmiş salak sulak abuk sabuk yok fatih avrupaliymis yok yobazlar Osmanlı'yı yikmis.... farklı ölçeklerde tipik ahmet hakan kafası.... yani bende şuraya birşey yazayım nasıl olsa bedava kafası bu olsa gerek..... boş konuşuyorsunuz.... kitap okudunuz ama kimin kitabı acaba.... yok arabın diniymis yok laboratuvarmis... dinin araplarla alakalı olmadığını idrak edemeyen beyinli sen git hiç nefes almadan kafanı suya sok bidahada çıkarma çünkü bu dünyada kendin dahil hiç kimseye bir faydan yok... boşsun hemde bomboş....
Hemsehri 2017-08-15 23:40:50
Osmanlinin Geri kalma sebebi alfabenin degismesiyle ortaya çıkan eğitimsizlik olabilirmi geçmişte veya kütüphanede yazılan okutulan bütün kitapların bir gecede çöp olması dedenin torunuyla aynı dili konuşamamasi olabilir mi 90 senedir hala geriyiz
misafir_828482 2017-08-15 23:31:10
Osmanlıyı yobazlar yıktı diyen arkadaş Batı'nın içimizdeki hainleriyle oynadıkları oyunlari bilmeden konusma. Osmanlı o yobaz kafayla dünyaya hukmetti
Misafir 2017-08-15 22:15:12
Evet oya dogru,ittihat ve terakkili hain yobazlar yıkmıştır koca İmparatorluğu
sami misiroglu 2017-08-15 22:15:12
adamsin iber abi
oya 2017-08-15 21:44:38
ss@ atmaaaa,Osmanli Sultanlari prensip geregi halktan bir kizla evlenmezlerdi,hepsi köle ve müslüman olmayan kizlar,sonradan isimleri degistiriliyor ve müslüman oluyorlar hem fransiz olmak yahudi olmak hakaret mi ,suc mu ya da küfür mü??
i.h 2017-08-15 21:03:22
Oya hanım sizde nesil anneden geliyor herhalde bizde Osmanlı da babadan gelir
oya kaybol 2017-08-15 21:03:03
oya sen ezikliiğinle başbaşa kal senin ne haddine Fatih Muhammed Han a soy sop tayin etmek 3-5 güya tarihçi geçinen tabi kuyruk acısı had safhada olan haysiyet fukaralarının söyledikleriyle gelip burda lütfen ürme
Murat yilmaz 2017-08-15 20:55:22
Bazi kisiler yorum yaziyor ama icinde kir var .daha nasil iyi olur anlatmiyor.kotuleme,nefretkin kusuyor yazik sanki cok ote dusunuyorda bizler anlamiyoruz .kotulemeyin,farkliliklarada saygi duyun.
burak 2017-08-15 20:31:05
oya hanım müslümanların son 100 200 300 sende icatları yok demişsiniz şimdi ben 1935-1999 arasını hariç diğer senelerde yapılmaya niyet edilen, projeleri çizilen, yapılan projeleri buraya yazmaya kalksam çok uzun sürer.size tavsiyem biraz araştırmanız ama doğru düzgün kaynaklardan.
burak 2017-08-15 20:26:45
Müslüman örneği değil diyor :) Peygamberimize ilk inen ayetin OKU! ile başladığını bilse, ilber hocaya dediği gibi batıya dönük değilde kendi değerlerini dönük bir adam olsa ahmet'ten de adam çıkar.
Emre 2017-08-15 20:16:19
Türk degil diyorsunuz annesi Fransız diyorsunu Oya Hanımm..Soy babadan geçer bunu söyleyim..
Yakup 2017-08-15 19:37:54
Oya sen aç önce tarihini bir güzel öğren. Osmanlıyı yıkan, senin Atatürkçü diye bildiğin CHP lilerin dedeleri olan İttihatçılar yıktı. Osmanlı medeniyetin ve İslam'ın yıllarca yıkılmayan sancaktarıydı.
Ceyda 2017-08-15 19:04:15
Oya osmanlinin adini bile duymaya tahammulü olmanyan solcular osmanlıyı yıkanda..sen yorma kafani kimin ne olduğunu herkes cok iyi biliyo..
BerlinLi 2017-08-15 18:54:49
vayy oyacim, gene döktürmüssün ben sana ne deyim.. Allah cezani verecek :)) umarim iyisindir. hersey yolundadir.. selamlar olsun.
misafir_811499 2017-08-15 18:41:09
Muslumanlarin neleri icad ettiğini bilmeyen gulhanenin icindeki islam bilim muzesini bi ziyaret etsin
Orhan 2017-08-15 18:27:55
100 200 300 yilda bulus soruyorsun ya. Cok cahilmissin. Dunyaya lale asisi Osmanlidan gitti. Avrupa kirilirken hastaliktan pislikten Osmanli da bu sorunlar yasanmadi. Dilinizden dusurmediginiz batidan gelmedi mi her pislik...
Orhan 2017-08-15 18:27:53
100 200 300 yilda bulus soruyorsun ya. Cok cahilmissin. Dunyaya lale asisi Osmanlidan gitti. Avrupa kirilirken hastaliktan pislikten Osmanli da bu sorunlar yasanmadi. Dilinizden dusurmediginiz batidan gelmedi mi her pislik...
Orhan 2017-08-15 18:27:53
100 200 300 yilda bulus soruyorsun ya. Cok cahilmissin. Dunyaya lale asisi Osmanlidan gitti. Avrupa kirilirken hastaliktan pislikten Osmanli da bu sorunlar yasanmadi. Dilinizden dusurmediginiz batidan gelmedi mi her pislik...
oya 2017-08-15 18:15:22
Ilber Hoca ya laf sokanlar kesin bugün canim hocam diyecek,lennnn biraz objektif yani tarafsiz olun
oya 2017-08-15 18:14:22
Fatih i bazi yobazlar Atatürkcülere karsi kullaniyor ama o da bizim atamiz ayni Atatürk,Kanini gibi her nekadar kani türk olmasa da.Fatih in annesi hakinda kaynaklar cok sinirli,bazı kaynaklarda Fatih Sultan Mehmet’in annesinin Fransız olduğu, bazı batılı kaynaklarda ise bunun Fransız asıllı bir Yahudi olan Ester Stella olduğu kayıtli.Karisini da herkes taniyor Ukrayna li ama bizim manevi atalarimizdir kan olarak Avrupali
oya 2017-08-15 18:07:55
Atatürkcüleri Osmanliya karsi gibi göstermeyin,Osmanli da biziz Selcuklu da,Türkiyeli de.Osmanliyi yobazlar geri birakmistir maalesef yikilmak zorunda kalmistir
oya 2017-08-15 18:02:25
Ilyadayi okumak entellektüellikse demek ki batida fena degilmis Ilbercigim:))) Saka bir yana arap dini ve kültürünü aldiktan sonra araplastik araplastirildik ve gerilemeye basladik.Osmanliyi da bu gericiler "istemezüüüükkkkk" diye batirdi,bilek gücü zamaninda iyiydik barut matbaa vb icatlar baslayinca geriledik cunki bilimsel arastirma yapana seytan gözüyle bakiliyordu,günahti,simdi bile akil oyunu satranca bile karsi bu yobazlar
oya 2017-08-15 17:56:32
15. yy da bati da yoktu ama simdi hersey batida,müslümanlarin son 100,200,300 yildaki bir bulusunu gösterin,gösteremezsiniz cunki yok cunki felsefeleri yanlis,herseyi Allah veriyor Allah iyi edecek diye düsünen kisi labaratuvara girip kansere care arar mi bekliyor sadece,kendine göre de dua ediyor,dua etmeyle olsa binlerce yil depreme hastaliga vs care bulunurdu.Oysa ki Allah akil vermis -sizin inanciniza göre,ben ateistim de- kullanin diyor.