Muhteşem Yüzyıl'da Alevileri mest eden Yeniçeri sahnesi

2011-05-12 13:20:16

Muhteşem Yüzyıl'da Alevileri mest eden Yeniçeri sahnesi Muhteşem Yüzyıl 18.Bölüm

Kategori: Sinema ve Dizi

türkoglu 01.01.1970 00:33:31
ya bu dızıyıde bu hale getırenlere yazıklar olsun. osmanlının alevilikle ne ılgısı var. osmanlı türkt ve muslumandır. alevılerde nerden cıktı:)
cemal1907 01.01.1970 00:33:31
arkadaş tarihini bilmeden konuşma. Osmanlının uçbeylikleri gidemediği yerlere alevi bektaşi dedeleri gitmiştir. İslamın hoşgörüsünü yaymıştır. Ve ayrıca aleviler Türkmen'dir. Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olan cahil kişi....
emre alkın 01.01.1970 00:33:31
13:52 yorumcu...aç tarih oku bol keseden sallama..ne dininizi biliyosunuz ne tarihimizi....
arda 01.01.1970 00:33:31
13:52 arkadaşım burda bile bölücülük yapmışsın osmanlıda yeniçeri ocağı bektaşi ocağından oluşuyordu cahil herif.ayrıca din il türklüğü birbirine katma.
alemdar 01.01.1970 00:33:31
şu cahilin ettiği lafa bak aleviden niye rahatsız oluyosun osmanlıda yeniçeri ocağı bektaşi aleviydi şu tekçi zihniyetten bi vazgeçin artık türk sünni mantığından aleviler olmasaydı osmanlıda savaşacak adam varmıydı acaba
ugurhan 01.01.1970 00:33:31
Osmanlida Aleviligin ne isi var diyen cahiller ,,önce Tarihi iyi ögrenin ve sonra konusun,,Yeniceri ocagi bir alevi bektasi ocagi idi,,yenicerilik kurulurken ilk duasini haci bektasi veli yapmistir sapkalarinin alin tarafindaki isaret bektas velinin duasini yaparken ilk yenicerinin alnina elini koymasina ithafdir ve bu isarete de aliyi aba ,,denir
ayse 01.01.1970 00:33:31
Osmanli Türk degildir..
Hakiki Türkler Alevilerdir...
Hasancan 01.01.1970 00:33:31
Allah'ınızı seviyorsanız tarihi bilmeden konuşmayın bakın rezil oluyosunuz.Ulan Hacı Bektaşi Vel-i Yeniçeriler kurulduğunda bir dua etmiştir ve o dönemde bektaşilik simgesi olan ak börk yeniçerilere verilmiştir ve yeniçerilere bektaşi çocukları denirdi, alevi değil...Ayrıyeten Hacı Bektaş-i Veli'de alevi falan değildi....Kendi kendilerine bi mezhep uyduruyolar ulan hangi evliya türbesine ziyaret herifler yanına cemevi kurmuş girip ağız burun dağıtayımmı şimdi ben?...Onun için kim koyduysa videoyu yalan yanlış bilgi vermesin.Alevileri mest edenmiş.Allah için şunları gaza getirmeyin bu seferde yeniçeriler alevi diye bişey falan tuttururlar.. :))
haydar 01.01.1970 00:33:31
osmanlı devleti türk müslüman diyen cahil biz aleviler türk ve müslüman değilmiyiz ki boyle diyosun yeniçeri ocagı sapına kadar aleviydi aç tarih kitaplarına oku ögren
Misafir 17.05.2011 12:51:04
hasancan arkadaş sende bektaşiliğin ne olduğunu öğren mezhep mi yoksa bir alevi tarikatımı
Misafir 17.05.2011 12:46:22
BOŞ KONUŞAN SEVGİLİ ARKADAŞLAR ÖNCE YENİÇERİ ADI NEREDEN GELMİŞ KİM TARAFINDAN NASIL KURULMUŞ ÖĞRENİN SONRA OSMANLI DA ALEVİLİĞİ ÖĞRENİN NERDEN NEREYE NASIL GELMİŞ NASIL YASAKLANMIŞ
Misafir 17.05.2011 19:36:44
Ayşe ne saçmalıyorsun sen ?
Misafir 18.05.2011 13:11:13
arkadaslar boş konuşmayında açın tarih kitapları okuyun
Misafir 18.05.2011 16:51:07
Allah razı olsun Alevi kardeşlerden. Alevi değilim ama size hayranım. Hepiniz vatansever, ulvi insanlarsınız.
Misafir 18.05.2011 22:34:18
bu ulke yuz yıllardır cahillikle ve cehaletle ilerledi nereye kadar işte hala devam ediyor neden biliyormusunuz allahım bize bahşettigi hoşgörü alevilerde bol var ne olurdu şu hoş görü birazda sunni kardeşlerimde olsaydı bu diziyi yapanlar bunu kafalarından uydurmadı ya kitaplarda yazanlarla kurguladı kitaplarla ekrana getirdi siz siz olun cehaletten uzak durun o cehalet birgun gun gelir sizinde canınınzı yakar ah çekersiniz bu seferde akıllanırsınız ama sizin gibi iki cahilde cıkar size laf edr
Misafir 18.05.2011 18:17:09
Ya allah Ya muhammed ya li. aleviyim ama bölücü degil bölücelerdende nefret ediyorum bukadar.
Misafir 18.05.2011 23:30:03
arkadaşlar lütfen biraz tarih okuyun.
Misafir 18.05.2011 18:24:26
zaten aleviler gözünüzde ne müslüman ne türk nede insan aleviyizya tarhi gercekleri de yzsa alevi kelimesi gecti diye karşı durursunuz gercekleri bile yok sayarsınız uLAN hasancan isimli,malukat her kelimende yaradanı azına alma sen ilk kendi tarihini oku yaradanın adını azına alıpta corumda maraşta sivasta senin gibi dini kendine siper edinmiş dinsizleri oku kendi, tarihinle yüzleş bizim tarihimiz belliki bugün bile dizilere filimlere konu oluyor..
Misafir 19.05.2011 21:41:39
ayşe ne kadar cahilsin OSMANLI 16 büyük TÜRK devletlerinden biridir yani osmanlı türktür ne alevisi...alevi dedeğin ne?hakki türkler müslümandır taaa GAZENE DEVLETİNDEN beri
Misafir 20.05.2011 04:11:35
o yorumu yayınlayın düzgün bi şekilde... fitne fesatçıların ayrıştırıcıların mesajlarını yayınlayacağınıza birleştirici mesajları yayınlayın
misafir 25.05.2011 09:10:36
" ayşe ne kadar cahilsin OSMANLI 16 büyük TÜRK devletlerinden biridir yani osmanlı türktür ne alevisi...alevi dedeğin ne?hakki türkler müslümandır taaa GAZENE DEVLETİNDEN beri "
diyen arkadaş sana gülüyorum. Tarihte 16 değil 27 Büyük Türk Devleti vardır. Türklerin hepsi müslüman değil hristiyan musevi ve farklı inanışlarda türkler de vardır. Ayrıca dediğin Gazneliler den değil Karahanlılar dır.Alevinin ne olduğunu bilmiyorsan Şeyh Edebali yi de bilmiyorsun. Sen bilmiyosun bari millete cahil deme
melis 25.05.2011 23:23:46
bu bölümde arka planda çalan müziği bulamıyorumm yardım edinn?
kul suat 04.06.2011 23:50:54
alevıyım sukur .... muhammed peygamberım ali soyum ve tarafım.. hunkarı hacı bektası velı pırımızdır... allah c.c. sana sukur benı sana kul muhammed mustafaya ummet alı yel murtazaya taraf kıldıgın ıcın....şükür...allah allah..
Dilara 06.06.2011 19:39:43
Osmanlı'nın soyunda alevilik vardır,evet. Osman Bey ahi liderinin kızıyla evlendi. Yanlış hatırlamıyorsam Bala Hatun'dur. Ahi lideri alevidir. Dolayısıyla alevilik Osmanlı soyunda vardır.
ata utku 06.06.2011 21:39:38
arkadaşlar yeniçeri ocağına sadece müslümanlar ve katılabilirdi osmanlıda alevilikde olamaz çünkü bütün padişahlar halvete aldığı kızlarını müslüman yapardı ayrıca devlette sözü geçen herkez müslümandı sarayda cariyeler hariç herkez müslümandı diziden ve sayre izlediğiniz gibi konuşmayın osmanlı bir türk devletidir ve türklerde müslümandır.
eren 13.06.2011 10:28:00
alevilerde vardı yeniceri ocağında ve sancaklarıda zülfikar kılıcı vardı sonuçta ikiside islamdı.
Alevi 23.06.2011 12:25:44
Osmanlı türk müslüman devletiydi evet Ama selçukluyu da osmanlıyıda müslüman yapan Alevilerdi. Aleviler hz. ali den beri imamı caferi sadık buyruklarıyla gerçek islamı uyguladı. tarih bilgisi olmadan Alevileri yargılamak kimsenin haddine düşmemiştir. hep inkar var. Osman beyin kayın babası Şeyh Edebali, hacıbektaşı veli, Fatihin hocası Akşemseddin, balkanlardan hindistana kadar tüm evliya ve embiya türbelerine bakın anadoluyu müslüman eden Alevilerdir. inkar etseniz de yaksanızda yoksaysanızda bu böyle.br /orta asyada ki tüm türkmenler ve devletler Şia alevi caferi dir. araştırın. hıristiyan türkler macar ve bulgarlar. musevi hazaralar ,ortadoks ve budist şaman türklerde vardır. Ama Ehlibeyt yanında olan türklerde vardır. Yavuz la sünnileşen alevilerde vardır.
burak 01.07.2011 16:32:24
ay allahım sen sabır ver bu cahilleri ıslah et aslımız sunni müsliman osmanlının aslı sunni müsliman alevileri barındırırmı hiç osmanlı gün gelicek aleviler kalkacak türk devleti yeniden güçlencek müslümanlar dünyayı yönetecek aynı kanunui sultn sülyman gibi yani eksi gibi güçlü olcaz hz.ali. pygaberimizin damadıdır din peygamberi diildir anlayın bunu mübarek hacı bektaş velide alevi değildir öbür tarafta sizde n nekadar sorcaklar bi bilseniz siz daha yıkanmıosunuz bile be alevi miş amına koyum alevilerin türkiyede bitane alevi kalmıcak bazı şeyler yakın daha apdest bile almıyonuz cünüp cünüp gezionuz lan.
Burak 04.07.2011 15:05:57
Burak Nekadar Shia, Caferi, Bektasi, Alevi varsa topla bakalim kim en fazla ? SHiA ? SUNA ? bilmeyenlerden konusuyorsun ve senin gibi Cahil insana Yaziklar olsun diyorum. Alevi inanci nerde sizin Ebu Hanife nerde ve nezaman o Hanifiligi yapdi. Unutiyorsun ki nekadar Hadis yazanlar varsa Yazioyrlar ki: Hz.Peygamber s.a.v sunu buyurdu: Ben size iki agir emanet birakiyorum birisi KUran-i kerim digerise benim Ehli Beytimdir, bu Sahih MUslim ve Sahih BUhari kitabinda yaziyor ve tami ediyorumki senin gibi bilincsiz insan bunari bilmes