Muhteşem Yüzyıl'da Alevileri mest eden Yeniçeri sahnesi

2011-05-12 13:20:16

Muhteşem Yüzyıl'da Alevileri mest eden Yeniçeri sahnesi Muhteşem Yüzyıl 18.Bölüm

Kategori: Sinema ve Dizi

k.i. 01.01.1970 00:00:00
...yazımın 4'ncü parçası... Ayrıca Anadolu Türkleri Aleviliği, kendi ritüellerinden dolayı çabuk benimsemiştir.
Yine de Anadolu üzerinde sunni mezhebi daha yaygındır. Bunu da şu şekilde açıklayacağım: Osmanlıca sadece İstanbul'da saray ve civarında kullanıldığı halde, Anadolu da yaşayan halk Türkçe konuşmaktadır.
İşte Anadolu bekteşi aleviliğide orta Anadoludan, Balkanlara kadar ulaşsa da yeniçeriden kurtuşma girişimlerinde Anadolunun diğer bölgelerine yayılmış ve yer yer sunnileşmiştir.
k.i. 01.01.1970 00:00:00
...yazımın 3.cü devamı...Günümüz Bektaşi alevileri (anadolu alevileri) sandığınız gibi dinsiz ya da kendini farklı din mensubu olarak görmez. Her ne kadar tarihe dayalı soy kırım, yozlaştırma tarzı etkenlere uğrasalar da, İslam dinine bağlı ve peygamber inancı taşırlar.
Tarihte Alevi Yeni Çeriden korkan hükümdardan, günümüze ne kadar farklı lanse edilse de, kendilerine has ritüellerle müslümna inancını korurlar. Ve sandığınızdan çok Allaha ve Peygambere bağlıdırlar.
Ayrıca ...devamı 4.devam parçasında...
k.i. 01.01.1970 00:00:00
...Yazımın devamı.... Osmanlı da yeniçerilerin 'DEVŞİRİLDİĞİ' ocaklar bektaşi dergahı ocaklarıdır. Yani daha önce bahsettiğim üzere Suni alimlerden yararlanarak anadolu aleviliğini bektaşilikle bağdaştıran ve bektaşi-anadolu eleviliği bundan sonraki süreçte osmanlı toplumunu etkilemiştir.

Alevilik din değildir.Bektaşi- Anadolu aleviliğinin kendine has bir dokusu vardır. Köken olarak Hz.peygamber efendimiz ölümünden sonra halifelik dönemi ile alakalı, aslında siyasi bir olaya dayanır.
k.i. 01.01.1970 00:00:00
Beyler Osmanlı Suni mezhebine bağlıdır. Temelde Ahmet Yesevi Öğretisine dayanır ama Hacı Bektaşı Veli Ahmet Yesevi ve bir çok din aliminin öğretilerini toplayıp, Anadolu Aleviliğine eklemiştir. Anadolu aleviliği tamamen kendi şahsına münasırdır. Bununla beraber Bektaşi aleviliği ile Anadolu aleviliği harmanlanmıştır. Bektaşi-Anadolu Aleviliği günümüze değin bir takım yozlaşmalara, değiştirilme baskısına ve tamamen sunileştirme çabasına da uğramıştır.
Osmanlıda Yeni çeriler ocaklarda ' -
MURAT 01.01.1970 00:00:00
muaviye ye hz diyen zihniyet İSLAM DAN BAHSETMESİ BİLE TRAJİKOMİK AZ KİTAP OKU DA CAHİL KALMA.
Volkan TOPÇU 01.01.1970 00:00:00
02.07 / 02.40
"Yalan söyleme,
Haram yeme,
Gıybet etme,
Eline diline beline sahip ol.
Kibir kin tutma,
Kimseye haset etme,
Gördüğünü ört, görmediğini söyleme,
Elinin ermediği yere el uzatma,
Sözünün geçmediği yere söz söyleme,
İbretle bak,
Yumuşakca söyle,
Küçüğe izzet, büyüğe hürmet eyle,"

Bugün için, Alevilikte hala kullanılan sözler.
ebe 01.01.1970 00:00:00
sallayın sallayın yazın anasını satim. hicbir osmanlı vesikası veya herhangi bir vesika yayinlayana rastlamadik daha. herkes keyfince ideolojisince salliyor. ooooooh ne guzel be.
zencefil 01.01.1970 00:00:00
çaldıran savaşında yavuz sultan selim'in emrinde savaşıp 40,000 kızılbaş türkmen askerini katleden yeniçeri askerleri asla ve kata bizden olamaz.
serdar 01.01.1970 00:00:00
beynninizin kullanılan kısmını gecmısın hata gercek veya yalan larına yormayın bugunun adıyla ıyı bır gelecek insaa etmeye calısın catıstırılmak ıstenılen bır ortamda sız ınadına barısın adı da HOŞGÖRÜ OLSUN İSLAM OLSUN ...
Şaşkın 01.01.1970 00:00:00
Demekki asıl Bektaşiler Sünni imiş!
YA ALLAH YA MUHAMMET YA ALİ 01.01.1970 00:00:00
aleviligin kökeni başlangıç tarihi özü sizin gibiler dünyada yokken başladı 600.yüzyıl ya siz belgeler belli ama inkar etmeye okadar alışmışsınız ki tarih zaten bunları ortaya koyuyor araştırmadan kimseyi yargılama telafisi olmazz............
Türküm Doğruyum 01.01.1970 00:00:00
Alevi Cemlerinde Hacı Bektaşi Veli Pirimiz denir.Bu diziyle öğrenmedik bunları.Hacı Bektaşi Veli Pirimiz ve biz Aleviyiz.
Gönül 01.01.1970 00:00:00
Muaviye'ye Hz. dediğine göre soyun sopun belli.Peygamber torunlarını katledenleri de Hz. yapmış.
pirsultan 01.01.1970 00:00:00
arkadaşlar osmalı kuruldugu trihlerde çeşitli boyluklar vardı ve birbirlerini kırarlardı hacı bektaş cok sevilen sayılan bektaşi din adamıydı ve anadoluda islamın yayılmasında en buyuk pay sahibi oldu mevlana yunuz emre gibi alimler dıkkat edersenız bu yıllarda yaşadılar türk cografyası bu yılarda islama fakaaat ne zamankı sunnı arap dın adamları halkın arasına nıfak tohumları ekti o zaman din bolunmesi nedenı ıle senlık benlık hortladı halada gunumuzde dahi bu tip din adamları siyasetciler yuzunden bu tur hadiseler vardır
ALi... 01.01.1970 00:00:00
Osmanlı Fatih Sultan Mehmet Han' a kadar Bektaşilik sistemi ile yönetildi. Fatihten sonrası; Yobazlı Yobaziye Yobazistan. Her ne ise sonuçta YOBAZ dilmi? ALEVileri katleden Yavuz dilmiydi?
-Mevlana; İslam' ı Yobazlardan Koruyunuz şayet beceremezseniz Dünyayı İslamiyetten Koruyunuz.
Ama Dünyanın İslama İhtiyacı var buna Niteken
Ehli Sünnet 01.01.1970 00:00:00
Böyle bir yemin yoktur bu söz yeniçeri yemini değildir! Ayrıca Hz Muaviye (r.a)'a hakarettir.. Bu sözü 1805 yılında doğan Seyyid Nigari adında Azeri bir alevi şiir olarak yazmış Muhteşem yüzyılda o metni oluşturmak için çeşitli şiirlerden alıntı yapmıştır tarihi bir belgeden alınarak yapılmamıştır! O metni internete yazıncada sadece O saçma dizinin o sahnesinin videosu veya o dizinin metni gelmeside bu durumu kanıtlamaktadır! Bu diziyi yapan Sahabe düşmanları Halkımıza bu yalanı yutturmaya çalışarak bir başka cinayeti işlemiştir.!!
HUZUR 01.01.1970 00:00:00
İnsanı yaradandan dolayı sevmeli , hepimizi yaratan Allah 'tır. Kimin Allah ın katında kıymetli olduğunu yalnızca Allah bilir .şeytana uymayalım hepimiz din kardeşiyiz, yarın ahirette kul hakkından da hesaba çekileceğiz.Kalp kıran K
Turna'nın Kalbi 01.01.1970 00:00:00
Yeniçeri'liğin raconu Turna'nın Kalbi - Yeniçeri Yoldaşlığı ve Bektaşilik isimli (Boğaziçi Üniversitesi Yayını)
nda yazar..Japonların Samuraisi , Avrupalıların Şovelyesi var ise bizim de Yeniçeri'lerimiz vardır..Raconu bilmeyen ''leylekler'' yazmasın.Çocuk yaştaki Yeniçeri adayları (Baldırı Çıplaklar) Mutlaka Türkmen(Bektaşi) aileye Türkçe öğrenmesi için verilerdi ve Bektaşiler /Yeniçeriler dualarını Türkçe yaparlar..Türkçe bilmeyen ; Türkçe dua etmeyen Yeniçeri Olamaz..Herkes bilirki Mehter Türkçe Gülbank çeker ve Mutlaka Hacı Bektaş Veli hazretleri bu Gülbanklarda anılır.. Ya Allah,Ya Muhammet, Ya Ali, Hünkarımız Hacı Bektaş Veli.Haydi Aşk İle..
hakan 01.01.1970 00:00:00
birileri burda birşeyler koyar kimileri böyle türlü türlü filimler sunar tarihinin ne olduğunu bilmeyenlerde buralarda it dalaşı yaşar arkadaşlar size ne oluyor bilmiyorum galeyana da gelmeyın bildikleriniizide bilmediklerinizide yorumlamayın bunlar ancak halkımıza ve milletimize zarar verir
taylan 01.01.1970 00:00:00
eski ülkücü denen itoğluit seni soysuz sen kendini ne zannedersin senden kim korkar sen ancak sokak köpekleri gibi üç beş iniz mahallenizde toplanır gölgelere havlarsınız sözüm gerçek milliyetçileri tenzih ediyorum
BAŞAK TOPRAK 01.01.1970 00:00:00
HAK VİCDANINIZDIR YOBAZLAŞMAK DEĞİLDİR ELİNE,DİLİNE BELİNE SAHİP ÇIKMAKTIR HZ İBRAHİM PEYGAMBER GİBİ HAK'KA TESLİMİYETTİR
arya 01.01.1970 00:00:00
gerçekten doğrumu bunlar
ali 01.01.1970 00:00:00
canlar burak denen pisliği dikkate almayın ortalığı karıştırmak için yazan dinsiz kitapsız pisliği! lan şerefsiz biraz götün varsa adresini telefonunu vs verirsin YÜZYÜZE KONUŞURUZ klavye delikanlılığı yapma soysuz
alper terzioğlu 01.01.1970 00:00:00
Yorum yazmak için tıklayın...
torres 01.01.1970 00:00:00
burak bu mubarek ayda konuştugun laflara bak gercektensenn müslüman oldugundan şüphe duyymayı bıraktım değilsin ama sunu sölicem annenin keşke o gece başı ağrısaydı (olmasaydın.)
SEVDA 01.01.1970 00:00:00
Burak denilen şahsa diyorum ki allah bizi senin gibi akılsızlardan korusun senin gibi kafasını kuma gömen insanlar yüzünden sonumuz ne olacak belli değil.
MERAL 01.01.1970 00:00:00
Merhaba arkadaşlar ilk defa internette yorum yazıyorum.Asla böyle şeylerden hoşlanmam ama dayanamadım.Ben bir sünniyim ama asla HZ. ALİ düşmanı değilim.Sünni olan arkadaşlarıma sesleniyorum.Lütfen alevilik hakkında kötü söz söylemeyin.Bilinki aleviler HZ.MUHAMMED (S.A.V) yok saymıyor.Peygamber olarak kabul edip.HZ.ALİ'yi şah olarak görüyorlar.Bende aynı görüşteyim.Eğerki müslümanlığı kabul ediyorsanız,içinizde önce PEYGAMBER AŞKI olmalı.İsmi önemli değil.Onları eleştirmek bizlere düşmez.Özel ve seçilmiş allahın kullarıdır.Peygamber efendimizin ehli-beyt'ini ayıran,sevmeyen sünnide olsa alevide olsa müslüman olduklarına şüphe etsinler.HZ.MUHAMMED(S.A.V) canlar feda .Ama bilinki benim içimdeki aşkta HZ.ALİ ' yede canım feda.Bazı arkadaşlar benim alevi olduğumu düşünebilir.Eğerki;HZ.ALİ 'yi sevmek alevilikse ben ALEVİYİM.HZ.ALİ ' nin yolundan gitmek alevilikse ben ALEVİYİM.Şunu bilinki HZ.ALİ hergün oruç tutup,5 vakit namaz kılan ve peygamber efendimize inanıp, ilk müslümanlardandır.Sizler bırakın bu ayırımı artık...hep beraber YA ALLAH(C.C) YA MUHAMMED(S.A.V) YA ALİ diyelim....
OSMANLIYA ALEVİ DİYENLER 01.01.1970 00:00:00
ARKADAŞLAR OSMANLI ALEVİ DEĞİLDİR. oSMANLI TARİHİNİ BİR OKUYUN MERAL OKAYIN YAPTIĞI DİZİYİ İZLERSENİZ YANILIRSINIZZZ. ÇÜNKÜ KUYRUK ACISI VAR :)
tuğba 01.01.1970 00:00:00
allahım ne hallere düştük . acaba suç bu filmi yayınlıyanlardamı yoksa oturup ben aleviyim yok ben müslümanım sen seğilsin diyenlerin mi? 30 yıla aşkın kürt türk kavgası yapılıyordu şimdi alevi sünni kavgasınımı çıkaracaksınız.ne yazık böyle düşünenlere.bari sizler bu laf kavgalarına girmeyinki bazıkesim mutlu olmasın.
barış 01.01.1970 00:00:00
Selamun aleykümv kardeşler.Neden boşuna kalp kırıyorsunuz anlayamadım gitti.Rabbimiz ALLAH (c.c.)ise kitabımız KURAN ise peygamberimiz Hz MUHAMMED (sav) ise nedir derdiniz.Adınıza alevi deseler ne sunni deseler ne ? Açın kuran-ı kerim'i bakın ne diyor.Kuran'a göre yaşayın, sünnete göre yaşayın.Asırlarca dedelerimiz aynı topraklardan ekmek yediler, onlar huzurluyduda bize ne oldu onlar birbirlerini sen alevisin sen sünnisin diye ayırmıyorlardıda bize ne oluyor.Yazık çok yazık ALLAH'a emanet olun.