KATEGORİLER

Muhteşem Yüzyıl'da Alevileri mest eden Yeniçeri sahnesi

Muhteşem Yüzyıl'da Alevileri mest eden Yeniçeri sahnesi Muhteşem Yüzyıl 18.Bölüm
Yorumlar
500 karakter kaldı...
Adınız :
GÖNDER
  • MURAT
    21.09.2014 23:15:49

    muaviye ye hz diyen zihniyet İSLAM DAN BAHSETMESİ BİLE TRAJİKOMİK AZ KİTAP OKU DA CAHİL KALMA.

  • Volkan TOPÇU
    06.08.2014 09:49:47

    02.07 / 02.40
    \\\"Yalan söyleme,
    Haram yeme,
    Gıybet etme,
    Eline diline beline sahip ol.
    Kibir kin tutma,
    Kimseye haset etme,
    Gördüğünü ört, görmediğini söyleme,
    Elinin ermediği yere el uzatma,
    Sözünün geçmediği yere söz söyleme,
    İbretle bak,
    Yumuşakca söyle,
    Küçüğe izzet, büyüğe hürmet eyle,\\\"

    Bugün için, Alevilikte hala kullanılan sözler.

  • ebe
    16.05.2014 10:24:41

    sallayın sallayın yazın anasını satim. hicbir osmanlı vesikası veya herhangi bir vesika yayinlayana rastlamadik daha. herkes keyfince ideolojisince salliyor. ooooooh ne guzel be.

  • zencefil
    06.04.2014 06:51:18

    çaldıran savaşında yavuz sultan selim\\\'in emrinde savaşıp 40,000 kızılbaş türkmen askerini katleden yeniçeri askerleri asla ve kata bizden olamaz.

  • serdar
    27.03.2014 13:52:02

    beynninizin kullanılan kısmını gecmısın hata gercek veya yalan larına yormayın bugunun adıyla ıyı bır gelecek insaa etmeye calısın catıstırılmak ıstenılen bır ortamda sız ınadına barısın adı da HOŞGÖRÜ OLSUN İSLAM OLSUN ...

  • Şaşkın
    21.03.2014 13:04:59

    Demekki asıl Bektaşiler Sünni imiş!

  • YA ALLAH YA MUHAMMET YA ALİ
    19.03.2014 18:10:41

    aleviligin kökeni başlangıç tarihi özü sizin gibiler dünyada yokken başladı 600.yüzyıl ya siz belgeler belli ama inkar etmeye okadar alışmışsınız ki tarih zaten bunları ortaya koyuyor araştırmadan kimseyi yargılama telafisi olmazz............

  • Türküm Doğruyum
    01.03.2014 01:28:42

    Alevi Cemlerinde Hacı Bektaşi Veli Pirimiz denir.Bu diziyle öğrenmedik bunları.Hacı Bektaşi Veli Pirimiz ve biz Aleviyiz.

  • Gönül
    01.03.2014 01:25:12

    Muaviye\\\'ye Hz. dediğine göre soyun sopun belli.Peygamber torunlarını katledenleri de Hz. yapmış.

  • pirsultan
    14.02.2014 00:07:34

    arkadaşlar osmalı kuruldugu trihlerde çeşitli boyluklar vardı ve birbirlerini kırarlardı hacı bektaş cok sevilen sayılan bektaşi din adamıydı ve anadoluda islamın yayılmasında en buyuk pay sahibi oldu mevlana yunuz emre gibi alimler dıkkat edersenız bu yıllarda yaşadılar türk cografyası bu yılarda islama fakaaat ne zamankı sunnı arap dın adamları halkın arasına nıfak tohumları ekti o zaman din bolunmesi nedenı ıle senlık benlık hortladı halada gunumuzde dahi bu tip din adamları siyasetciler yuzunden bu tur hadiseler vardır

  • ALi...
    06.02.2014 11:19:38

    Osmanlı Fatih Sultan Mehmet Han\\\' a kadar Bektaşilik sistemi ile yönetildi. Fatihten sonrası; Yobazlı Yobaziye Yobazistan. Her ne ise sonuçta YOBAZ dilmi? ALEVileri katleden Yavuz dilmiydi?
    -Mevlana; İslam\\\' ı Yobazlardan Koruyunuz şayet beceremezseniz Dünyayı İslamiyetten Koruyunuz.
    Ama Dünyanın İslama İhtiyacı var buna Niteken ßiz İslamı YOBAZlardan Koruyacağız Dünyayı islamdan değil.

  • Ehli Sünnet
    03.02.2014 03:35:27

    Böyle bir yemin yoktur bu söz yeniçeri yemini değildir! Ayrıca Hz Muaviye (r.a)\\\'a hakarettir.. Bu sözü 1805 yılında doğan Seyyid Nigari adında Azeri bir alevi şiir olarak yazmış Muhteşem yüzyılda o metni oluşturmak için çeşitli şiirlerden alıntı yapmıştır tarihi bir belgeden alınarak yapılmamıştır! O metni internete yazıncada sadece O saçma dizinin o sahnesinin videosu veya o dizinin metni gelmeside bu durumu kanıtlamaktadır! Bu diziyi yapan Sahabe düşmanları Halkımıza bu yalanı yutturmaya çalışarak bir başka cinayeti işlemiştir.!!

  • HUZUR
    29.01.2014 20:16:05

    İnsanı yaradandan dolayı sevmeli , hepimizi yaratan Allah \\\'tır. Kimin Allah ın katında kıymetli olduğunu yalnızca Allah bilir .şeytana uymayalım hepimiz din kardeşiyiz, yarın ahirette kul hakkından da hesaba çekileceğiz.Kalp kıran Kâbe yi yıkmış gibidir.

  • Turna\\\'nın Kalbi
    22.11.2013 16:14:16

    Yeniçeri\\\'liğin raconu Turna\\\'nın Kalbi - Yeniçeri Yoldaşlığı ve Bektaşilik isimli (Boğaziçi Üniversitesi Yayını)
    nda yazar..Japonların Samuraisi , Avrupalıların Şovelyesi var ise bizim de Yeniçeri\\\'lerimiz vardır..Raconu bilmeyen \\\'\\\'leylekler\\\'\\\' yazmasın.Çocuk yaştaki Yeniçeri adayları (Baldırı Çıplaklar) Mutlaka Türkmen(Bektaşi) aileye Türkçe öğrenmesi için verilerdi ve Bektaşiler /Yeniçeriler dualarını Türkçe yaparlar..Türkçe bilmeyen ; Türkçe dua etmeyen Yeniçeri Olamaz..Herkes bilirki Mehter Türkçe Gülbank çeker ve Mutlaka Hacı Bektaş Veli hazretleri bu Gülbanklarda anılır.. Ya Allah,Ya Muhammet, Ya Ali, Hünkarımız Hacı Bektaş Veli.Haydi Aşk İle..

  • hakan
    14.11.2013 13:15:46

    birileri burda birşeyler koyar kimileri böyle türlü türlü filimler sunar tarihinin ne olduğunu bilmeyenlerde buralarda it dalaşı yaşar arkadaşlar size ne oluyor bilmiyorum galeyana da gelmeyın bildikleriniizide bilmediklerinizide yorumlamayın bunlar ancak halkımıza ve milletimize zarar verir

  • taylan
    01.11.2013 11:26:30

    eski ülkücü denen itoğluit seni soysuz sen kendini ne zannedersin senden kim korkar sen ancak sokak köpekleri gibi üç beş iniz mahallenizde toplanır gölgelere havlarsınız sözüm gerçek milliyetçileri tenzih ediyorum

  • BAŞAK TOPRAK
    15.08.2013 06:52:33

    HAK VİCDANINIZDIR YOBAZLAŞMAK DEĞİLDİR ELİNE,DİLİNE BELİNE SAHİP ÇIKMAKTIR HZ İBRAHİM PEYGAMBER GİBİ HAK\\\'KA TESLİMİYETTİR

  • arya
    13.08.2013 11:19:53

    gerçekten doğrumu bunlar

  • ali
    05.08.2013 19:05:43

    canlar burak denen pisliği dikkate almayın ortalığı karıştırmak için yazan dinsiz kitapsız pisliği! lan şerefsiz biraz götün varsa adresini telefonunu vs verirsin YÜZYÜZE KONUŞURUZ klavye delikanlılığı yapma soysuz

  • alper terzioğlu
    02.08.2013 21:19:37

    Yorum yazmak için tıklayın...

  • torres
    16.07.2013 20:00:39

    burak bu mubarek ayda konuştugun laflara bak gercektensenn müslüman oldugundan şüphe duyymayı bıraktım değilsin ama sunu sölicem annenin keşke o gece başı ağrısaydı (olmasaydın.)

  • SEVDA
    05.07.2013 09:10:25

    Burak denilen şahsa diyorum ki allah bizi senin gibi akılsızlardan korusun senin gibi kafasını kuma gömen insanlar yüzünden sonumuz ne olacak belli değil.

  • MERAL
    21.06.2013 08:19:06

    Merhaba arkadaşlar ilk defa internette yorum yazıyorum.Asla böyle şeylerden hoşlanmam ama dayanamadım.Ben bir sünniyim ama asla HZ. ALİ düşmanı değilim.Sünni olan arkadaşlarıma sesleniyorum.Lütfen alevilik hakkında kötü söz söylemeyin.Bilinki aleviler HZ.MUHAMMED (S.A.V) yok saymıyor.Peygamber olarak kabul edip.HZ.ALİ\\\'yi şah olarak görüyorlar.Bende aynı görüşteyim.Eğerki müslümanlığı kabul ediyorsanız,içinizde önce PEYGAMBER AŞKI olmalı.İsmi önemli değil.Onları eleştirmek bizlere düşmez.Özel ve seçilmiş allahın kullarıdır.Peygamber efendimizin ehli-beyt\\\'ini ayıran,sevmeyen sünnide olsa alevide olsa müslüman olduklarına şüphe etsinler.HZ.MUHAMMED(S.A.V) canlar feda .Ama bilinki benim içimdeki aşkta HZ.ALİ \\\' yede canım feda.Bazı arkadaşlar benim alevi olduğumu düşünebilir.Eğerki;HZ.ALİ \\\'yi sevmek alevilikse ben ALEVİYİM.HZ.ALİ \\\' nin yolundan gitmek alevilikse ben ALEVİYİM.Şunu bilinki HZ.ALİ hergün oruç tutup,5 vakit namaz kılan ve peygamber efendimize inanıp, ilk müslümanlardandır.Sizler bırakın bu ayırımı artık...hep beraber YA ALLAH(C.C) YA MUHAMMED(S.A.V) YA ALİ diyelim....

  • OSMANLIYA ALEVİ DİYENLER
    11.05.2013 09:14:00

    ARKADAŞLAR OSMANLI ALEVİ DEĞİLDİR. oSMANLI TARİHİNİ BİR OKUYUN MERAL OKAYIN YAPTIĞI DİZİYİ İZLERSENİZ YANILIRSINIZZZ. ÇÜNKÜ KUYRUK ACISI VAR :)

  • tuğba
    26.07.2012 14:20:01

    allahım ne hallere düştük . acaba suç bu filmi yayınlıyanlardamı yoksa oturup ben aleviyim yok ben müslümanım sen seğilsin diyenlerin mi? 30 yıla aşkın kürt türk kavgası yapılıyordu şimdi alevi sünni kavgasınımı çıkaracaksınız.ne yazık böyle düşünenlere.bari sizler bu laf kavgalarına girmeyinki bazıkesim mutlu olmasın.

  • barış
    21.07.2012 22:38:24

    Selamun aleykümv kardeşler.Neden boşuna kalp kırıyorsunuz anlayamadım gitti.Rabbimiz ALLAH (c.c.)ise kitabımız KURAN ise peygamberimiz Hz MUHAMMED (sav) ise nedir derdiniz.Adınıza alevi deseler ne sunni deseler ne ? Açın kuran-ı kerim\\\'i bakın ne diyor.Kuran\\\'a göre yaşayın, sünnete göre yaşayın.Asırlarca dedelerimiz aynı topraklardan ekmek yediler, onlar huzurluyduda bize ne oldu onlar birbirlerini sen alevisin sen sünnisin diye ayırmıyorlardıda bize ne oluyor.Yazık çok yazık ALLAH\\\'a emanet olun.

  • sagittarius
    01.07.2012 14:19:27

    aman bizde ölüyorduk ya mest olsunlar diye...

  • bilge tonyukuk
    09.02.2012 21:38:18

    Elhamdülillah Müslümanım.. Siz hala neyin peşindesiniz.... ayrıştırmaktan başka...........

  • gerçekçi
    09.02.2012 20:30:22

    ALLAHINA gurban aleviii kardeşim yazdıkların katılıyorum dini bilmiyen cahiller konuşuyor yok aleviler şöyle

  • ALEVI GENC
    09.02.2012 20:06:13

    YA ALIIIIII

  • can deniz
    09.02.2012 19:43:13

    Hacı Bektaş-ı Veli\\\'nin düşüncelerinden yararlanarak eğitti ve şekillendirdi. Yeniçeri Ordusu denilen bu ordunun başında bulunan ağa da Bektaşî idi. Bu ordu, 1826 yılına kadar Osmanlı Devleti\\\'nin birinci gücü olmuştur. 1826 yılına kadar Osmanlı Ordusu savaşa gitmeden önce, Yeniçeri ocağından bir müfreze Hacıbektaş\\\'a geliyor, Dergah Avlusu\\\'nda saf tutarak,

  • oku muhammed
    09.02.2012 19:38:41

    osmanlıyıda alevi yaptınızya dahada islah olmazsınız asimile olmusunuz aslinizi unutmayın

  • CenK
    09.02.2012 19:21:30

    Arkadaşlar herşey ortada Hürrem şehzadeyi öldürderek Osmanlı üzerindeki bektaşiliği yok etmek istiyor ve ni tekim bunu başarıyor unutmayın bunu başaran bir müslüman değil :) Hürrem Şimdi Şehzade öldükden sonra osmanlı hürremin osmanlısı ... Unutmayın Müslümanlığın temelinde her yerinde Aleviliğin en kalın izleri vardır en büyük örneklerden biride Yeni Çeri Ocağıdır.. En büyük kanıt Hz. Ali dir.

  • ALEVİİİİ
    09.02.2012 19:15:27

    Burak senin Allah bin belanı versin cehennem ateşinde cayır cayır yan inşallah, şerefsiz mahlukat daha dini ırkı mezhep i bilmezsin aptal aptal konuşursunn abdest almazmış alevi bilmem neymiş şerefsiz sen çok temiz geziyosun dimi 1 numaralı adamsın ulan bunun dinle bilmem neyle ne alakası var temiz adam herzaman temizdir oruç tutan adam alevide olsa tutar sunni de olsa tutar günah işleyen alevide olsa işler sunnide olsa işler ama senin gibi şerefsizleri ALLAH görürde karşısına aldıgı zaman... neysee sana bozmicam daha fazla terbiyemi allahından bull...

  • SELDA
    09.02.2012 18:40:23

    okuduklarıma, hala böyle insanlar olduğuna inanamıyorum.evet aleviyim sen müslüman olduğunu söyleyen sen kimsin ki benim dinimle dilimle insanlığımla alay ederde konuşursun sen kimsin ki beni o pis laflarla yargılarda konuşursun.müslümanlığın ne olduğunu bilir misin ki böyle konuşuyorsun.sen beni böyle üzüp kırdıktan sonra allahın karşısına nasıl çıkıpta hesap vereceksin.sana denmicek mi sen müslüman kardeşine nasıl böyle davranırsın ona nasıl küfür edersin...hayatım boyunca hiç bir zmn sunniymiş aleviymiş kürtmüş yahudiymiş ne olursa olsun insanı insan olduğu için sevdim konuştum.sen benm yıkanmadığımı nerden biiliyosun,abdest almadığımı nerden biliyosun namaz kılmadığımı nerden biliyosun en azından ben yapıp ortalarda yapıyorm diyenlerden değilim, kendi içimde allah peygamber sevgisin i yaşıyorum,en azından ben onlar yıkanmaz müslüman değiller diyenlerden değilim en azından ben kendini ailesini milletini siz kardeşlerini inkar eden onların kalplerini kıranlardan değilim.benim hakkım siz bize hakaret edenlere HELAL OLSUN hak helal etmemek benm haddim değil ama allah katında hesap vereceğiniz zmnı düşündüğümde sizin için üzülüyorum.evet ben aleviyim ve elhamdülillah müslümanım.bir de içinizden bir tanesi asıp kesmekten bahsediyor o konuda söylenecek o kadar çok şey var ki ben en azından şu kadarını söyliyeyim alevi oldukları için katledilen o kadar insan o kadar CAN doymadın mı be kardeşim yetmedimi.bir olmak varken neden hala bölmeye çalışıyorsunuz zaten yeterince parçalanmadık mı?

  • Zafer
    09.02.2012 16:57:31

    Ya Aleviler Müslümandır Bu insanlar Allah bir Kitap bir peygamberk Muhammed diyorsa eğer sen ona Müslüman değilsin demek dinden çıkmana sebebiyettir.ha Namaz kılmazlar,oruç tutmazlar kendi inançları

  • rıza
    09.02.2012 15:34:25

    muhammed sen ne kadar güzei konusuyorsun kardesım adın gıbısın allah sana alinin sabrını versın

  • MUHAMMED
    09.02.2012 15:16:59

    ayrıca biz sizin gibi kılıçtan dönme müslüman değiliz anadan doğma MÜSLÜMANIZ bakın büyük yazdım biz müslümanız bunu artık kabul edin bizi reddederek çok büyük günaha giriyorsunuz ben müslümanım diyen bir insanın dinini inkar etmek nasıl bir kibirdir aklım almıyor ya... nasıl öleceksiniz nasıl yatacaksınız o toprak altında iyice araştırmadan kim benim inanacımı sorgulaya bilir .

  • MUHAMMED
    09.02.2012 15:11:09

    Siz sünniler Osmanlıyı babanızın ocağımı sandınız yeniçeri adı üstünde padişahta bu ocağın 1. mensupu oluyor bu demek oluyorki sahiplendiğiniz OSMANLI = ALEVİ. Gerçi çok görmüyorum her güzel olana sahiplenme muaviye damarınızdan geliyo.

  • HEPİNİZİ SELAMLIYORUM...
    09.02.2012 12:23:10

    APTALLIK ETMEYELİM... ORTAK TARAFLARIMIZI ÖNE ÇIKARIP GÜÇLÜ OLALIM. BİZLER ALEVİSİYLE, SÜNNİSİYLE TÜRK MİLLETİNİN FERTLERİYİZ. ALEVİ-SÜNNİ AYRIMI YAPMADAN HEPİNİZİ SELAMLIYORUM...

  • YA ALLAH YA MUHAMMED YA ALI
    09.02.2012 12:21:04

    Aleviligin soyu Peygamber efendimize dayaniyor peki ya sizlerin soyu nereye dayaniyor ? Peygamberin canina kiymak isteyen; peygamberin damadi amca ogluna kiyan; peygamberin torunlarinin canina kiyan EBU SUFYAN MAVUYA YEZIT SOYUSUNUZ. HIC EVELENIP GEVELEMEYIN SOYUNUZ ORTADA.

  • HÜSEYİN
    09.02.2012 12:09:14

    SERVİN YUH SANA , BEYNİNİN İÇİ NEYLE DOLU, EMEVİ SEMPATİZANI.

  • eski ülkücü sert konuşur
    09.02.2012 12:06:42

    Alevi ne ya akılcı müslümanlar bizden çekindikleri için Hz.Muhammed (sav) adını anıyorlar yoksa onlar için varsa yoksa Ali. Hz.Ali yaşasa sizleri görse kendinin peygamberleştirildiğini görse ne derdi acaba? Ahirette o Esedullahı güç duruma sokuyorsunuz. Adem (as)dan öte cenneti alada yazılıdır ki La İlahe İllallah Muhammeden Resulullah. Hz.Muhammed son peygamber İslamdaki tek önderdir geri taptıklarınız sizin ilahlaştırdıklarınızdır. Unutmayın ki Hz.Alinin önemi bile Hz.Muhammedden gelir.

  • Deli Gönül
    05.02.2012 08:14:31

    Servinmisin nesin Ibrahim Pasayi dinlemedin galiba Eline Beline Diline Sahip ol bilmedigini konusma sacmalama cok biliyormus gibi tarihi dogru oku ondan sonra burda yazip ciz.1 Alevilik, Allah-Muhammed-Ali üçlemesi ve Ehl-i Beyt, Oniki İmamları önemseyen Şiiliğin Onikicilik mezhebi ile ortak noktalara sahip bir yoldur.[kaynak belirtilmeli]
    Alevilikte incelenmesi gereken asıl inanç varlığın birliğidir. Alevîlik

  • Okan
    28.01.2012 09:31:17

    Allah Kimseyi Burak\\\'ın Durumuna Düşürmesin...!!!

  • SERVİN
    20.01.2012 19:52:23

    HELAL OLSUN BURAK AYNEN KATILIYORUM KARDEŞİM ALEVİİ DİYE BİR MEZHEP YOKTUR KÜÇÜK BİR KESİMİN BAŞ KALDIRMASI UYDURMASI..AYRICA MÜSLÜMANLIĞIN 4 TANE MEZHEBİ VARDIR
    HANEFİ ŞAFİ MALİKİ HANBELİ ALEVİ BEKTAŞİ VS.DİYE BİR MEZHEP YOKTUR

    HAK DİNİ HZ. MUHAMMED\\\'İN DİNİDİR VE HAK DİNİNİN PEYGAMBERİ SON PEYGAMBER HZ.MUHAMMED\\\'DİR.HZ. ALİ (R.A) MAHŞER GÜNÜNDE İKİ ALEMİN PEYGAMBERİ HZ. MUHAMMED\\\'İN YANINDA OLDUĞUNDA SİZ ALEVİYİZ DİYENLER NE YAPACAKLAR BAŞKA HANGİ DİNİN HANGİ PEYGAMBERİNE SIĞINACAKLAR BİLMİYORUM!!

  • kaan kalaycı
    19.01.2012 09:38:29

    yeniçeri olmak için bektaşi olmak şarttır zaten buda türk kültürünün temel taşı olan hoca ahmet yesevi dergah kültürü yani Türkistan kültürüdür. Alevilik öp öz Türk kültürüdür.Ama malesef günümüz alevilği bu idrak içinde değildir. Bu topraklar hoşgörü kültürünü benimsemiş topraklardır. Sunni Alevi çekişmesini asla kabul etmez.

  • gkn
    28.12.2011 09:35:47

    turk oglumusun nesın kardesım alevılıgı anandan babanda ogrendıgnle gelıp buralarda yorum yapma ... alevıler orta asyadan anadoluya gelen turkler arasında arap asılımasyonuna ugramamıs tek turk toplulugudur... sızlerle aramızdakı fark sız ıslamıyetı kabul ederken arap kulturunude kabul etmısınız alevıler ıse turk kulturunden en ufak tavız vermemek ıcın ıslamın sekılsel(namaz oruc)ıbadetlerınden kısmen uzAK KALMISLARDIR..cunku ıslamıyetten once arapların nekadar rezıl bı yasam tarzları ınanınıs tarzları oldugunu yazmaya gerek yok...alevıler turk degıl dıyen gerı zekalı arkadaslar bıraz tarıh okuyun ....bellı ananız babanız cok cagıl

  • ferhat
    22.12.2011 00:22:42

    Yeniçeri Ocağı.
    Yeniçeri, (Osmanlı Türkçesi:

  • kudret tanrısı
    21.12.2011 13:30:02

    burak oglum annene söyleme dedim ama söylemiş ,bacına söyleme dedim ama söylemiş.sular akmadı abdes alamadık .günah benimmi senin agababan yezit belediye başkanınınmı .fazla kurcalama nenende sana kızar yediklerinden dolayı.yediklerinize namkörlük yapmayın.allah namkörleri sevmez.ama bak ben cömertim verdigi kudreti sizden esirgemedim

  • ismail
    27.11.2011 11:44:53

    ya ben anlamıyorum bu yorumlar nasıl yapılıyo insanlar hangi anadan hangi babadan hangi dinden hangi milleten olacağı önceden bilebilme şansı varmı.herkez yüce allahın kuludur .kimsenin kimseye üstünlüğü yok tur.islamiyet mantık dini dir.osmanlı saf türk tür demek yalnıştır kuruluşta osman gazinin eşi bala hatun şeh edabalinin kızıdır. orhan gazinin annesidir.kaldıki diğer padişahların hanımları hiristiyan katolik hatta yağudi bile vardır müslüman yaptırılıp evlenme olmuş tur ama özü atası nın

  • emre
    21.10.2011 20:14:08

    ağzı olan konuşmuş bende tarih bilgilerimle yorum yapayım bari.
    Aleviler Osmanlı devletinde vardı ama tıpkı kürtlerin çerkezlerin rumların olduğu gibi. Burak arkadaşımız biraz saçmalamış . Aleviler de bizden bölücülük yapmayın. Osmanlı devleti sapına kadar Türktür ve selçuklu abbasilerle yakınlaştığı için biraz Araplaşmıştır buda çok normal. Hanefilere sünni lere laf atanlar burda aynı şeyi sizde yapıyosunuz. Ama bi yandan da İslam dininin Allah\\\'a tapmak ve namaz kılmaktır. Aleviler ise namaz kısmen kılıyorlar. Hoşgörü kültürünün yanında fiilen de günde bi saatimizi ayırmamız gerek namaza. Din budur. Selçuklu döneminin alimlerinden Hacı bektaşı veli de alevidir ama bi odaya girerek kırk günün kırkını da namaz kılarak oruç tutarak geçirmesini bilmiştir. Faydalı olduysam ne mutlu...

  • ...........
    20.10.2011 19:00:27

    yobazların aklı yok ne yaptıklarını bilmiyolar

  • fdsfd
    18.10.2011 15:28:09

    dsvds

  • misafir
    23.09.2011 12:25:23

    maraşta sivasta dersimde çorumda alevı katlıyamı yapanlar allahu ekeber diye diye gençecık kızlara tecavüzedenler anne karnındakı çocukları öldürenler bunun adına müslümankıl diyosanız allahima çok şükürkı sizin gibi müslüman deılız kımsenın canına malına irzina tecavüz etmıyoz şimdi söyleyın bakım kım müslüman sizin gibi sapkın deılız en azından çok şükür ya allah ya muhamet ya ali

  • misafir
    23.09.2011 12:16:27

    bikere şu bi gerçekı osmanlı osmanlı dıye nagra atanlar kenı hırsları ugruna çocuklarını öldüren padişahlar alevılerımı öldürmıcek sade zevk ve sefa içinde yaşan önünde secde ettıgınız padışahlarınıza bı bakın allahın önünde secdeye durmuyonuz be sonra kalkıp alevılere laf konuşuyon hullecıler bizler çok şükür allah muhamet alı dıyoz sız ne dıyonuz işiniz gücünüz iftıra nıye bu kıskançlık alevılerı niye çekemıyonuz yazık acıyorum sizlere cahıller 11 zevktesınız 1 aymı müslüman oluyonuz

  • inanilmaz
    30.08.2011 01:14:49

    Yazilanlari hayretle okuyorum! Kardesim Alevi olmak neden bu kadar kotu algilaniyor? Alevi demek Ali\\\'nin yoluna, ve Peygamberin yoluna bas koymus kimse demektir. Peygamberin soyu Ali\\\'den gelir! Nedir bu kendini sunni hisseden insanlardaki Ali, ve peygamberin soyuna olan nefret? Ever YENICERI OCAGI BEKTASI OCAGIYDI! Oturun okuyun biraz ne neymis! Osmanlida kurulusundan itibaren Bektasilige yakindi. Daha sonralar durum degisti!Birakin bu alevi dusmanligini!Alevi dusmanligi ali dusmanligidir!

  • Yeşim
    26.08.2011 06:35:31

    gözünle gördünmü alevlerin yıkanmadığını. 37 cn yakmakmıdr müslamanlık alahuekber naralarıyla kıydınız 37cana hiç utanmadınızda alahu ekber adını azınıza almaya .yaşasn aleviler yaşasn HZ.ALİ

  • ALEVİ MELEKLERİ
    26.08.2011 06:23:48

    sen km oluyonda alevilere lf ediyn yıkanmayan sizn gibilerdr zaten alevilere laf etmeyin yaşasn
    HZ.ALİ

  • misafir001
    05.08.2011 16:48:02

    ayrımcılık yapmayın aleviler yıkanmazmış iftiracı,fitneci,din düşmanları,yobazlar,Allah belanızı versin,burak senin gibilere lanet olsun,cehennemin ateşi senin ve senin gibi düşünenlerin üzerine olsun inşallah iftira attığın için

  • Cem
    26.07.2011 13:22:52

    Burak ben senin kadar geri zekalısını görmedim nerden biliyorsun alevilerin yıkanmadıgını bizi kendinlemi karıstırdın ey yezid soyu biz senin gibi 30 gün ramazanda oruc tutup bayramdada küfeyle içip onun bunun karısına kızına laf atanlardan değiliz biz senin gibi ehlibeyte peygambere inanlara küfür edenlerden değiliz biz senin gibi namaz kılıpda bitince milletin kanını emenlerden değiliz biz senin gibi komsumuz acken hacca gidenlerden değiliz biz senin gibi milleti dinde olmayan seylerle kandıranlar değiliz biz senin gibi hoca olup da üfürenlerden değiliz yolumuz bir ve tektir bilmiyosan ören Biz söze Ya ALLAH ya Muhammed (s.a.v) Ya ALİ diyerek baslarız br /Çöllerde dolaşıp seraba bakma.ALLAH ALLAH deyip havaya bakma.Talibi hak isen Kitaba bakma.Okumak bilirsen kuran sendedir.

  • GÖK TANRI\\\'NIN OĞLU
    25.07.2011 16:45:00

    BEN GÖKTÜRK TORUNU OLARAK OSMANLI'NIN KESİNLİKLE TÜRK OLMADIĞINA İNANIYORUM.ALEVİLİK İNANCINA GELİNCE;BANA GÖRE İSLAM GİBİ ARAP İNANCIDIR.ALEVİLİĞİN,ŞAMANİZM HELE HELE GÖK TANRI İNANCIYLA İLGİSİ YOKTUR.ÇÜNKÜ ŞAMANİZM VE GÖK TANRI İNANCI ORTA ASYA İNANCIDIR.İSLAM VE ALEVİLİK(BENİ İLGİLENDİRMEZ)ARABİSTAN YARIMADASINDAN ÇIKTI.BENİM MİLLİ VE DİNİ İNANCIM TÜRKLÜĞÜMDÜR GERİSİ DE BOŞTUR.

  • Çavuş
    06.07.2011 08:44:59

    Yeniçeri Ocağı ve onun bandosu Mehter'in Pirleri Hünkar Hacı Bektaşi Veli\\\'dir..Meşhur Kazan Onlara Hacı Bektaş tarafından verilmiş ,Ocak ve Sancak onun tarafından kutsanmıştır.br /Yeniçeri Ocak sancaklarında Hz.Alinin Kılıcı Zülfikar ve Kur\\\'anı Kerim\\\'den ayetler bulunur.. Mehter Peşrev çekmeye mutlaka Hz.Muhammet Mustafa-Hz.Ali ve Hünkar Hacı Bektaşı Veli\\\'nin adlarını anarakbr /başlar..

  • Burak
    04.07.2011 15:05:57

    Burak Nekadar Shia, Caferi, Bektasi, Alevi varsa topla bakalim kim en fazla ? SHiA ? SUNA ? bilmeyenlerden konusuyorsun ve senin gibi Cahil insana Yaziklar olsun diyorum. Alevi inanci nerde sizin Ebu Hanife nerde ve nezaman o Hanifiligi yapdi. Unutiyorsun ki nekadar Hadis yazanlar varsa Yazioyrlar ki: Hz.Peygamber s.a.v sunu buyurdu: Ben size iki agir emanet birakiyorum birisi KUran-i kerim digerise benim Ehli Beytimdir, bu Sahih MUslim ve Sahih BUhari kitabinda yaziyor ve tami ediyorumki senin gibi bilincsiz insan bunari bilmes

  • burak
    01.07.2011 16:32:24

    ay allahım sen sabır ver bu cahilleri ıslah et aslımız sunni müsliman osmanlının aslı sunni müsliman alevileri barındırırmı hiç osmanlı gün gelicek aleviler kalkacak türk devleti yeniden güçlencek müslümanlar dünyayı yönetecek aynı kanunui sultn sülyman gibi yani eksi gibi güçlü olcaz hz.ali. pygaberimizin damadıdır din peygamberi diildir anlayın bunu mübarek hacı bektaş velide alevi değildir öbür tarafta sizde n nekadar sorcaklar bi bilseniz siz daha yıkanmıosunuz bile be alevi miş amına koyum alevilerin türkiyede bitane alevi kalmıcak bazı şeyler yakın daha apdest bile almıyonuz cünüp cünüp gezionuz lan.

  • Alevi
    23.06.2011 12:25:44

    Osmanlı türk müslüman devletiydi evet Ama selçukluyu da osmanlıyıda müslüman yapan Alevilerdi. Aleviler hz. ali den beri imamı caferi sadık buyruklarıyla gerçek islamı uyguladı. tarih bilgisi olmadan Alevileri yargılamak kimsenin haddine düşmemiştir. hep inkar var. Osman beyin kayın babası Şeyh Edebali, hacıbektaşı veli, Fatihin hocası Akşemseddin, balkanlardan hindistana kadar tüm evliya ve embiya türbelerine bakın anadoluyu müslüman eden Alevilerdir. inkar etseniz de yaksanızda yoksaysanızda bu böyle.br /orta asyada ki tüm türkmenler ve devletler Şia alevi caferi dir. araştırın. hıristiyan türkler macar ve bulgarlar. musevi hazaralar ,ortadoks ve budist şaman türklerde vardır. Ama Ehlibeyt yanında olan türklerde vardır. Yavuz la sünnileşen alevilerde vardır.

  • eren
    13.06.2011 10:28:00

    alevilerde vardı yeniceri ocağında ve sancaklarıda zülfikar kılıcı vardı sonuçta ikiside islamdı.

  • ata utku
    06.06.2011 21:39:38

    arkadaşlar yeniçeri ocağına sadece müslümanlar ve katılabilirdi osmanlıda alevilikde olamaz çünkü bütün padişahlar halvete aldığı kızlarını müslüman yapardı ayrıca devlette sözü geçen herkez müslümandı sarayda cariyeler hariç herkez müslümandı diziden ve sayre izlediğiniz gibi konuşmayın osmanlı bir türk devletidir ve türklerde müslümandır.

  • Dilara
    06.06.2011 19:39:43

    Osmanlı'nın soyunda alevilik vardır,evet. Osman Bey ahi liderinin kızıyla evlendi. Yanlış hatırlamıyorsam Bala Hatun\\\'dur. Ahi lideri alevidir. Dolayısıyla alevilik Osmanlı soyunda vardır.

  • kul suat
    04.06.2011 23:50:54

    alevıyım sukur .... muhammed peygamberım ali soyum ve tarafım.. hunkarı hacı bektası velı pırımızdır... allah c.c. sana sukur benı sana kul muhammed mustafaya ummet alı yel murtazaya taraf kıldıgın ıcın....şükür...allah allah..

  • melis
    25.05.2011 23:23:46

    bu bölümde arka planda çalan müziği bulamıyorumm yardım edinn?

  • misafir
    25.05.2011 09:10:36

    \\\" ayşe ne kadar cahilsin OSMANLI 16 büyük TÜRK devletlerinden biridir yani osmanlı türktür ne alevisi...alevi dedeğin ne?hakki türkler müslümandır taaa GAZENE DEVLETİNDEN beri \\\"
    diyen arkadaş sana gülüyorum. Tarihte 16 değil 27 Büyük Türk Devleti vardır. Türklerin hepsi müslüman değil hristiyan musevi ve farklı inanışlarda türkler de vardır. Ayrıca dediğin Gazneliler den değil Karahanlılar dır.Alevinin ne olduğunu bilmiyorsan Şeyh Edebali yi de bilmiyorsun. Sen bilmiyosun bari millete cahil deme

  • Misafir
    20.05.2011 04:11:35

    o yorumu yayınlayın düzgün bi şekilde... fitne fesatçıların ayrıştırıcıların mesajlarını yayınlayacağınıza birleştirici mesajları yayınlayın

  • Misafir
    19.05.2011 21:41:39

    ayşe ne kadar cahilsin OSMANLI 16 büyük TÜRK devletlerinden biridir yani osmanlı türktür ne alevisi...alevi dedeğin ne?hakki türkler müslümandır taaa GAZENE DEVLETİNDEN beri

  • Misafir
    18.05.2011 23:30:03

    arkadaşlar lütfen biraz tarih okuyun.

  • Misafir
    18.05.2011 22:34:18

    bu ulke yuz yıllardır cahillikle ve cehaletle ilerledi nereye kadar işte hala devam ediyor neden biliyormusunuz allahım bize bahşettigi hoşgörü alevilerde bol var ne olurdu şu hoş görü birazda sunni kardeşlerimde olsaydı bu diziyi yapanlar bunu kafalarından uydurmadı ya kitaplarda yazanlarla kurguladı kitaplarla ekrana getirdi siz siz olun cehaletten uzak durun o cehalet birgun gun gelir sizinde canınınzı yakar ah çekersiniz bu seferde akıllanırsınız ama sizin gibi iki cahilde cıkar size laf edr

  • Misafir
    18.05.2011 18:24:26

    zaten aleviler gözünüzde ne müslüman ne türk nede insan aleviyizya tarhi gercekleri de yzsa alevi kelimesi gecti diye karşı durursunuz gercekleri bile yok sayarsınız uLAN hasancan isimli,malukat her kelimende yaradanı azına alma sen ilk kendi tarihini oku yaradanın adını azına alıpta corumda maraşta sivasta senin gibi dini kendine siper edinmiş dinsizleri oku kendi, tarihinle yüzleş bizim tarihimiz belliki bugün bile dizilere filimlere konu oluyor..

  • Misafir
    18.05.2011 18:17:09

    Ya allah Ya muhammed ya li. aleviyim ama bölücü degil bölücelerdende nefret ediyorum bukadar.

  • Misafir
    18.05.2011 16:51:07

    Allah razı olsun Alevi kardeşlerden. Alevi değilim ama size hayranım. Hepiniz vatansever, ulvi insanlarsınız.

  • Misafir
    18.05.2011 13:11:13

    arkadaslar boş konuşmayında açın tarih kitapları okuyun

  • Misafir
    17.05.2011 19:36:44

    Ayşe ne saçmalıyorsun sen ?

  • Misafir
    17.05.2011 12:51:04

    hasancan arkadaş sende bektaşiliğin ne olduğunu öğren mezhep mi yoksa bir alevi tarikatımı

  • Misafir
    17.05.2011 12:46:22

    BOŞ KONUŞAN SEVGİLİ ARKADAŞLAR ÖNCE YENİÇERİ ADI NEREDEN GELMİŞ KİM TARAFINDAN NASIL KURULMUŞ ÖĞRENİN SONRA OSMANLI DA ALEVİLİĞİ ÖĞRENİN NERDEN NEREYE NASIL GELMİŞ NASIL YASAKLANMIŞ

  • haydar
    01.01.1970 00:33:31

    osmanlı devleti türk müslüman diyen cahil biz aleviler türk ve müslüman değilmiyiz ki boyle diyosun yeniçeri ocagı sapına kadar aleviydi aç tarih kitaplarına oku ögren

  • Hasancan
    01.01.1970 00:33:31

    Allah\\\'ınızı seviyorsanız tarihi bilmeden konuşmayın bakın rezil oluyosunuz.Ulan Hacı Bektaşi Vel-i Yeniçeriler kurulduğunda bir dua etmiştir ve o dönemde bektaşilik simgesi olan ak börk yeniçerilere verilmiştir ve yeniçerilere bektaşi çocukları denirdi, alevi değil...Ayrıyeten Hacı Bektaş-i Veli\\\'de alevi falan değildi....Kendi kendilerine bi mezhep uyduruyolar ulan hangi evliya türbesine ziyaret herifler yanına cemevi kurmuş girip ağız burun dağıtayımmı şimdi ben?...Onun için kim koyduysa videoyu yalan yanlış bilgi vermesin.Alevileri mest edenmiş.Allah için şunları gaza getirmeyin bu seferde yeniçeriler alevi diye bişey falan tuttururlar.. :))

  • ayse
    01.01.1970 00:33:31

    Osmanli Türk degildir..
    Hakiki Türkler Alevilerdir...

  • ugurhan
    01.01.1970 00:33:31

    Osmanlida Aleviligin ne isi var diyen cahiller ,,önce Tarihi iyi ögrenin ve sonra konusun,,Yeniceri ocagi bir alevi bektasi ocagi idi,,yenicerilik kurulurken ilk duasini haci bektasi veli yapmistir sapkalarinin alin tarafindaki isaret bektas velinin duasini yaparken ilk yenicerinin alnina elini koymasina ithafdir ve bu isarete de aliyi aba ,,denir

  • alemdar
    01.01.1970 00:33:31

    şu cahilin ettiği lafa bak aleviden niye rahatsız oluyosun osmanlıda yeniçeri ocağı bektaşi aleviydi şu tekçi zihniyetten bi vazgeçin artık türk sünni mantığından aleviler olmasaydı osmanlıda savaşacak adam varmıydı acaba

  • arda
    01.01.1970 00:33:31

    13:52 arkadaşım burda bile bölücülük yapmışsın osmanlıda yeniçeri ocağı bektaşi ocağından oluşuyordu cahil herif.ayrıca din il türklüğü birbirine katma.

  • emre alkın
    01.01.1970 00:33:31

    13:52 yorumcu...aç tarih oku bol keseden sallama..ne dininizi biliyosunuz ne tarihimizi....

  • cemal1907
    01.01.1970 00:33:31

    arkadaş tarihini bilmeden konuşma. Osmanlının uçbeylikleri gidemediği yerlere alevi bektaşi dedeleri gitmiştir. İslamın hoşgörüsünü yaymıştır. Ve ayrıca aleviler Türkmen\\\'dir. Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olan cahil kişi....

  • türkoglu
    01.01.1970 00:33:31

    ya bu dızıyıde bu hale getırenlere yazıklar olsun. osmanlının alevilikle ne ılgısı var. osmanlı türkt ve muslumandır. alevılerde nerden cıktı:)